Algemene voorwaarden
1. Boekingen
2. Prijs
3. Verhuur
Bij de huurprijs van iedere accommodatie is inbegrepen:
Huur van de vakantiewoning l Gebruik van en toegang tot het terrein l Verbruik water & energie l BTW.
Niet inbegrepen zijn onder andere*:
Linnengoed: €9,- per persoon per verblijf, inclusief opgemaakte bedden. Mocht u langer dan een week verblijven, dan kunt u kosteloos om een omwisseling vragen.
Eindschoonmaak: €65,- per accommodatie.
Overnachtingskosten huisdieren: €10,- per nacht, per huisdier (maximaal 2 huisdieren).
Toeristenbelasting en heffingen: €1,27 per persoon per nacht in 2024.
* Prijzen zijn overeenkomstig voor 2024.
Daarnaast wordt van u verwacht dat u de accommodatie bezemschoon weer achterlaat bij vertrek. Dit houdt onder andere in dat de volgende zaken gedaan behoren te zijn:
- Bedden afhalen en het linnengoed verzamelen bij het voeteneind
- Afvalzakken wegbrengen naar de daarvoor bestemde bakken op het terrein
Meer informatie over onze huisregels is te vinden op deze pagina.
Dagbezoek
Het is in principe toegestaan dat je (beperkt) bezoek ontvangt tijdens je verblijf op ons terrein. Dit bezoek dient zich te melden bij ‘In de Heuvelrug’.
4. Toeristenbelasting en heffingen
De prijzen voor de huur van een vakantiewoning zijn exclusief toeristenbelasting en heffingen. De hoogte hiervan is afhankelijk van de gemeente waarin de accommodaties liggen. Momenteel betaal je in de gemeente Hellendoorn €1,27 per persoon per nacht. Voor de vaststelling van het aantal personen per boekingsperiode geldt het maximaal aantal personen dat tenminste één nacht in het geboekte vakantiehuis verblijft.
5. Huisdieren
6. Betalingen
Bij boekingen binnen 6 weken voor aanvang van het verblijf, dient het gehele boekingsbedrag in een keer voldaan worden. Bij niet tijdige of onvolledige betaling van de gefactureerde bedragen ben je in verzuim. We sturen je dan een herinnering met nogmaals het verzoek om te betalen. Wanneer het bedrag binnen 14 dagen na de datum van aanmaning nog niet op de rekening van ‘In de Heuvelrug’ is bijgeschreven, zijn we gerechtigd de overeenkomst eenzijdig te ontbinden door middel van een schrijven (mail of brief). In dat geval kan ‘In de Heuvelrug’ je ook aansprakelijk stellen voor kosten van eventuele schade die als gevolg hiervan ondervonden wordt, waaronder alle kosten die ‘In de Heuvelrug’ in verband met je boeking en de ontbinding heeft moeten maken.
7.1. Annulering (particuliere boekingen)
Bij een annulering tussen de 8 en 31 dagen voor aankomst rekenen we 75% van het boekingsbedrag.
Bij een annulering tussen de 31 en 62 dagen voor aankomst rekenen we 50% van het boekingsbedrag
Bij een annulering bij meer dan 62 dagen voor aankomst rekenen we 20% van het boekingsbedrag.
7.2. Annulering (zakelijke boekingen)
Naast vakantiegasten, ontvangen we ook zakelijke gasten op ons terrein. Hiervoor hebben we specifieke annuleringsvoorwaarden die gelden bij zakelijke boekingen. We hanteren hierbij de Uniforme Voorwaarden Horeca.
In geval van een annulering meer dan 14 dagen voor de geplande aanvangsdatum, brengen we 15% in rekening. Bij een annulering tussen 7 en 14 dagen voor de geplande aanvangsdatum, rekenen we een vergoeding van 35%, bij een annulering tussen 3 en 7 dagen voor de geplande aanvangsdatum, 60%, bij annulering tussen 24 uur tot 3 dagen voor aanvangsdatum 85%. Tot slot, bij een annulering 24 uur of minder voor de geplande aanvangsdatum rekenen we 100% van het boekingsbedrag.
Bovengenoemde percentages zijn volgens de richtlijnen van de Uniforme Voorwaarden Horeca. Bij zakelijke boekingen die in het hoogseizoen vallen, wijken we af van de bovengenoemde voorwaarden. Hiervan zullen we je bij de reservering op de hoogte stellen. Reeds betaalde gelden zullen worden verrekend met de te betalen ontbindingsvergoeding. Indien nog niets betaald is, worden bovengenoemde bedragen in rekening gebracht.
8. Wijzigingen
9. Aankomst en vertrek
10. Huishoudelijke reglement
‘In de Heuvelrug’ behoudt zich het recht voor wijzigingen aan te brengen in de opzet en openingstijden van de faciliteiten en voorzieningen op het terrein. Wij maken je er tevens op attent dat het mogelijk zou kunnen zijn dat tijdens je verblijf onderhoudswerkzaamheden op het terrein of aan de accommodatie(s) worden uitgevoerd, zonder dat je recht hebt op enige vergoeding.
11. Veiligheid
12. Aansprakelijkheid
De huurder en degene die hem of haar vergezellen, zijn hoofdelijk aansprakelijk voor alle verlies en/of schade die voor In de Heuvelrug en/of enige derde zal ontstaan als direct of indirect gevolg van hun verblijf, ongeacht of dit werd veroorzaakt door handelen of nalaten van henzelf dan wel van derden die zich door hun toedoen op de het terrein bevinden alsmede van alle schade die veroorzaakt is door enig dier en/of zaak die zij onder zich hebben. Bij niet juist gebruik c.q. niet juist achterlaten van de accommodaties kunnen aanvullende (schoonmaak)kosten worden doorberekend.
13. Klachten
Ondanks al onze zorgen kan het voorkomen dat je een gerechtvaardigde klacht hebt. In het geval van eventuele klachten, zouden we graag zien dat deze tijdens uw verblijf met ons gedeeld worden, dit om ons in gelegenheid te stellen e.e.a. onmiddellijk op te lossen.
Mocht de klacht niet tot tevredenheid worden afgehandeld, dan heb je tot uiterlijk 1 maand na vertrek van ons terrein de gelegenheid de klacht schriftelijk of per e-mail in te dienen bij ‘In de Heuvelrug’ via info@indeheuvelrug.nl. Mocht ook dit niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan heb je tot uiterlijk 3 maanden na vertrek van ons terrein de gelegenheid de klacht te laten behandelen door de Geschillencommissie Recreatie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag, telefoon 070-3105310. De beslissing van deze commissie heeft de kracht van bindend advies.